Nadal tropical

Avui és dia de Nadal i ens hem llevat a l'hotel, alguns amb la ilusió de menjar hotcakes, recordant que era el que ens donava la Joana al matí de Nadal. Tenim encara compte obert per menjar al restaurant de l'hotel. I hem quedat per esmorzar plegats amb la María Inés Contreras de Oteyza, la germana del Juan, el millor amic del batxillerat d'en Francesc, el que ara és director de cultura de la ciutat de cuernavaca i ens va programar el concert el museu al museu el dia 7 de desembre.

Un cop esmorzats en Joan i en Genís es van avançar a recuperar els instruments a la botiga del forn braç Marull al carrer Vallalta i la maría Inés amb el cotxe va acompanyar un Francesc a buscar-los.

Quan vam estar a punt ens vam preparar per anar a casa de la Merceneta (la "Nena Marull"), que viu a Atlas Colomos, un barri del Club de futbol Atlas del municipi conurbat de Zapopan.

No va ser fàcil trobar un uber XL (ens en van anular dos) però  per sort un taxista de l'aeroport que estava deixant clients a l'hotel ens va solidaritzar per sumar-se l'expedició i així vam poder portar tots els instruments i les sis persones.

Durant el dinar i la sobretaula ens vam passar la mar de bé. Havien fet canelons, un pollastre rostit i uns camarones que ens van encantar, i érem una cinquantena de parents. Van faltar la Maite, en Joan i la Belén, que es van confinar per covit, i la Rossita que li feia molt mal els genolls. Tota la família d'en Pepe d'en Joan i de la Mercè, petits i grans, més alguns cunyats i consogres, i cinc persones de servei, vam disfrutar tota la tarda.

l'Alba va començar a tocar al costat dels nens i nenes, que s'ho passaven molt i molt bé, i al cap d'una estona vam fer un mini concert amb nadales i una cançó d'en Ramon i el rossinyol que vas a França, però van començar a caure quatre gotes i vam entrar al saló I allà vam seguir la gresca una bona estona. Vam aprofitar per conèixer més de prop els cosins "tapatíos".